Wij weten wat ú beweegt.



Slogans of slagzinnen

De slagzin bepaalt in grote mate of uw communicatie slaagt.
U hebt enkele seconden de tijd om uw klanten en prospecten voor uw boodschap warm te maken. Slaagt u daarin? Ja, als u met volgende regels rekening houdt:

Uw slogan is kort

Eén steelse blik moet volstaan om uw slogan te lezen. Gouden regel: gebruik minder dan 9 woorden met gemiddeld anderhalve lettergreep per woord.

Uw slogan is eenvoudig

Is uw boodschap cryptisch? Gebruikt u moeilijke woorden? Dan dringt uw slogan niet tot uw doelgroep door. Doe de test en spreek uw slogan hardop uit. Struikelt u over uw woorden? Dan is er nog werk aan de winkel.

Uw slogan belooft

Stop een voordeel in uw slogan. Dat creëert een belofte en prikkelt uw doelgroep om dieper te graven in uw campagne. Hebt u een USP? Een troef waarmee u zich onderscheidt? Zet hem in uw slogan. Onderscheidend vermogen is belangrijk.

Uw slogan versterkt

Laat uw slogan aansluiten bij uw campagnebeeld. Maar wel zo dat u niet gewoon zegt wat u ziet. Een ideale slogan geeft een meerwaarde aan uw beeld. Of zet een foto in een verrassend nieuw daglicht.

Uw slogan verrast

Creativiteit biedt altijd meerwaarde. Vermijd clichés. Woordspelingen kunnen op een tweede niveau. Met andere woorden: uw boodschap moet ook duidelijk zijn als de woordspeling niet wordt begrepen.

Uw slogan onderscheidt

Last but not least: kies een slogan die perfect bij uw onderneming past. Vermijd vooral dat uw slogan ook die van uw concurrent zou kunnen zijn. Generieke slogans scheppen verwarring en verwateren snel. Een slogan met uw bedrijfsnaam of USP daarentegen blijft langer hangen.

Internet, Schrijf.be